fbpx
, ,

Eseme jäävuse kast

Eseme jäävuse kast (object permanence box) on klassikaline Montessori õppevahend, mille kaudu laps mõistab asjade jäävust. See annab beebile kogemuse asjade püsivusest – kui asjad kaovad silmapiirilt ja neid ei ole hetkel näha, on asjad endiselt olemas. Kuigi me neid parasjagu ei näe, ei ole need ära kadunud. Kui ema läheb välja, siis ta tuleb hiljem tagasi, nagu ka pall ilmub kastist hetke pärast taas nähtavale.
Lisaks esemete püsima jäämise mõistmisele arendab kast silma-käe koostööd – laps peab palli täpselt august sisse pistma ja keskendumis- ning tähelepanuvõimet.
Millal kasutama hakata? Kui laps on hakanud iseseisvalt istuma (8-12 kuuselt).
Lisakasutusvõimaluste ideid allpool!
Palli läbimõõt on 4,5 cm.

Saadame Sulle teavituse, kui lelu on taas saadaval

Tootekood: 84 Kategooriad: , ,

Eseme jäävuse kast (object permanence box) on klassikaline Montessori õppevahend, mille kaudu laps mõistab asjade jäävust. See annab beebile kogemuse asjade püsivusest – kui asjad kaovad silmapiirilt ja neid ei ole hetkel näha, on asjad endiselt olemas. Kuigi me neid parasjagu ei näe, ei ole need ära kadunud. Kui ema läheb välja, siis ta tuleb hiljem tagasi, nagu ka pall ilmub kastist hetke pärast taas nähtavale.
Lisaks esemete püsima jäämise mõistmisele arendab kast silma-käe koostööd – laps peab palli täpselt august sisse pistma ja keskendumis- ning tähelepanuvõimet.
Millal kasutama hakata? Kui laps on hakanud iseseisvalt istuma (8-12 kuuselt).

Veel eseme jäävuskasti kasutusvõimalusi: originaalil on kaasas pall, aga tegelikult saab kasutada erinevaid esemeid. Mõmmi/lammas/hiir vms kaob hetkeks, aga ilmub taas nähtavale. Ta ei kadunud kuskile, vaid oli hetke peidus!
Värvide õppimine – kasuta erinevat värvi palle: “Mis värvi pall välja tuli? Pane Sina kollane pall sisse! jne.
Järgmine samm on kastist sahtliga. Pall ei ilmu kohe nähtavale! Laps peab avama sahtli, et pall leida. Seejärel avastab ta peitusemängu – sahtlisse saab peita mitmesuguseid asju.

Kuna tegemist on Maria Montessori loodud õppevahendiga, siis on asjakohane põgusalt tutvustada Montessori metoodikat. Nii on kirjas Eesti Montessori Ühingu lehel: „Montessori pedagoogika tähtsaim omadus on sügav austus lapse ja lapsepõlve vastu. Kõik tegevused on lapsest lähtuvad, eesmärgiks iseseisvumise toetamine ja arendamine. Lapsest lähtuvad tegevused ei tähenda seda, et laps võib teha, mida iganes tahab, vaid seda, et kasvukeskkond vastab lapse arenguvajadustele ning lapsel on selle raames vabadus iseseisvalt tegutseda. Montessori pedagoogika moto on “Aita mul seda ise teha!”.” Kuna meetod sisaldab tervikkontseptsiooni, siis rohkem saad lugeda siit: https://www.montessorieesti.ee/